My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Wednesday, December 8, 2010

Keliru... Celaru

Aku sendiri tak faham dengan diri. Seakan hati dan akal tidak serasi. Benci. Aku jadi keliru. Otakku celaru. Aaaarrghhhhhh!!!! Aku suka dia. Aku sayang dia. Tapi cintakah aku pada dia? Apa itu cinta? Aku tak pernah bohong bila mengaku sayang. Sungguh aku sayang dia. Tapi sayang yang bagaimana? Dia mengaku sayang. Katanya sayangnya ikhlas buatku. Tapi kenapa aku sukar untuk percaya???? Hmmmm... Dia bukan jahat. Dia selalu temani aku. Tanpanya di sisi aku jadi rindu. Hairan. Kenapa aku masih tak boleh terima dia? Dia serahkan hati pada ku. Tapi hati ini takut manerima lantas menolak. Egokah aku? Aku sendiri tak faham apa yang telah terjadi padaku. Aku penat bermain teka-teki sendiri. Barangkali kecundang berjuta kali buat aku paranoid. Aku jadi takut dengan perasaan sendiri. Maka, seperti biasa aku akan hanya melihat kasih yang berlabuh itu pergi. Sedang aku tetap sendiri.

1 comment:

Anonymous said...

kalau kau keliru ,tak faham dan celaru biar aku tlong jwapkn untuk kau...

munkin kau hanya anggap dia kawan atau kawan baik tpi jgn smpai mkn dri sndiri ..lg baik brtrus terng bia semua bnda jelas ,bg aku berkawan dengan berkasih lagi baik berkawan sal bila berkawan kita sendiri pndai mnjaga hati kawan ,tpi berkasih terlalu banyak bnda yg nk dijaga dan yng akan trluka ....dan bg aku lg baik kasih kepada kawan ..