My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Wednesday, November 16, 2011

Bahagiamu Tanpa Aku. Pergilah...

Saat aku bahagia dengan hidupku, kau semacam muncul tiba-tiba. Sepatutnya aku rasa biasa. Seharusnya aku tak berasa apa. Tiada apa yang perlu diungkit tentang kita. Tapi kenapa hati seakan cedera. Sedang kisah itu telahpun ditelan masa.

Kalau kau bahagia, teruskan dengan bahagiamu. Perlukah kau tunjuk, kau canang dan hebah padaku??? Kita buka siapa-siapa. Aku tak perlu tahu. Kita yang pilih jalan itu. Kau sememangnya tahu hati aku satu. Dan telahpun tercalar sekali. Mana mungkin aku berani berikan pada yang lain? Untuk dicalar? Dihempas? Dipecah? Hatiku tidak sekeras intan. Cuma sekeras kaca. Kau tahu itu. Simpan bahagiamu itu. Aku tak perlu tahu. Tak perlu kau muncul lagi dalam hidupku.

Bukan aku benci kamu. Cuma setiap kali teringat aku jadi benci diriku. Pergilah. Jauhi aku. Tak perlu cari tahu tentang aku. Cukup sekadar mengingatiku. Semoga bahagia selalu milikmu.

No comments: