My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Sunday, March 17, 2013

Mindaku Serabut

Salam Ahad.

Oh, jiwa kacau. Serabut sungguh! Again, isu usia masih menjadi topik cerita sedih aku. Seakan hilang arah. Dikala usia yang semakin meningkat sepatutnya aku sudah capai beberapa cita-cita murni. Hampas. Dalam banyak-banyak impian, yang nyata terlalu sedikit untuk dibanggakan. Bakinya masih kekal sebagai mimpi.

Celaru. Tak tahu mahu fokus yang mana satu. Hati berbelah bahagi. Mengikut kata mereka atau teruskan impian sendiri. Terlalu banyak perkara yang perlu diambil kira. Aaaaaarrrgghhhhhhhh!

Rasa tersepit. Terhimpit. Ada masa yang ku rasa seakan sesak nafas. Menyesakkan! Dibelenggu perkara-perkara yang mebencikan. Aku tak bebas menjadi aku. Tidak mahu dikata tak tahu diuntung. Tak mahu juga dianggap "looser". Tak keruan.

Menifesto hidup yang terlalu mudah bukanlah penjamin yang menentukan perjalanan hidup mudah. Aku cuma mahukan hidup yang sederhana tanpa perlu menggalas banyak tanggungjawab.

Usia lewat 20-an bukanlah mustahil bagi sesiapapun memegang jawatan setinggi CEO. Bunyi semacam riak, kan? Percayalah... Jawatan itu bukan semudah dan seindah yang anda semua bayangkan. Kerja harus lebih kuat dari pekerja lain. Masa belajar dulu, tak terlintas langsung dalam kepala otak ni akan mengurus dan mentadbir syarikat. Kalau dari segi teorinya, nampak mudah kerja-kerja mengurus dan mentadbir. Hakikatnya? Oh, aku memang tak punya bakat. Penat!

Kan bagus kalau aku cuma perlu kahwin dan jadi suri rumah. Serba-serbi ditanggung. Tak payah perlu fikir kerja. Tak payah menghadap banyak kertas kerja. Sebutharga? Kertas cadangan? Oooh... Bilalah perlu berakhir semua ni.

Mengeluh di hari minggu? Maaflah. Aku perlu ini untuk menghadapi hari esok. Cabaran ekstra hebat menanti esok. Walaubagaimanapun, semoga hari esok anda baik-baik sahaja. Selamat berhujung minggu!

Luv!!!

No comments: