My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Sunday, May 27, 2012

Senang SOLO

Kuakui adakala terdetik juga hati mahukan teman. Tanpa perlu menyatakan, seakan bisa berkomunikasi dengan senang. Asyik! Realitinya, itu hanyalah khayalanku. Mana mungkin ada insan sebegitu buatku. Sedang masa untuk sendiri pun aku susah nak bahagikan, inikan pula untuk yang lain. Mungkin pengurusan masaku belum cukup bagus.

Komitmen. Ya, cuba untuk berpasangan dengan yang namanya lelaki mungkin akan buatku lelah. Membahagi masa yang kurasa terhad. Aku perlu keberanian untuk mencabar diri dengan menambah komitmen baru. Bayangkan sahaja sepertiga dari masaku adalah untuk diri sendiri dan keluarga. Bakinya ku peruntukan untuk kerja. Bukan kerana aku "Gila Kerja" tapi aku rasa mungkin hanya itu buat masaku terisi dengan perkara berfaedah.

Kerana terbiasa dengan kerja, aku seakan tak mahu mengubah jadual aturan masaku. Aku senang dan selesa begini. Kenapa perlu aku menambah pening? Menyiksa jiwa dengan rasa yang selalu menjerut raga. Bahagianya datang sekejap cuma. Oh, ternyata aku belum bersedia.

Buat sementara, biarlah aku sendiri. Senang solo. Bebas menurut kehendak tanpa ada yang terasa hati.

No comments: