My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Thursday, August 13, 2009

RASA...

Aku hairan.. Setiap kali aku rasa suka, pasti duka datang menjengah. Biarpun rasa itu sementara cuma. Pasrah aku menunggu bahagia. Yang dinanti tak pernah tiba. Akhirnya rasa itu kubiarkan saja. Rasa itu datang lagi. Semakin hari semakin menusuk sanubari. Tatkala aku cuba mencari erti, rasa itu perlahan pergi. Aku menanti lagi. Rasa itu tidak lagi kuendah. Sebelum hati terluka parah. Sebelum hati ditambah nanah. Biarkan aku sendiri pasrah. Bukan aku membenci. Tidak pernah langsung terdetik di hati. Mungkin aku tidak layak untuk dikasihi. Lantas kubiarkan rasa itu mati. Kini aku sendiri. Kujalani hidup di bumi hakiki. Tiada yang harus di nanti. Tiada juga yang harus dipeduli. Tiada yang perlu dipuji, juga tiada yang patut dikeji. Kini, segalanya tentang aku dan aku yang selalu sendiri. Rasa itu kubiarkan pergi...

No comments: