My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Tuesday, February 7, 2012

Bermula Dengan Hai...

Pendek dan ringkas. Satu suku kata mudah. "Hai!"

Lagaknya yang ramah dan bersahaja pasti membuat sesiapa pun ingin mendekatinya. Aku? ENTAH.

Pada mereka, mengenalinya adalah BONUS. Aku? Walaupun banyak kisahnya yang aku tahu, aku masih rasa ENTAH.

Banyak tentangnya yang aku dengar. Banyak yang menyenangkan. Kalau yang tidak menyenangkan pun, kami bukan siapa-siapa untuk aku perlu fokuskan.

Tanpa gagal, die mesti menegurku asal nampak kelibatku. Aku senang begitu. Setiap kali terlihatnya, aku jadi senang walaupun ada riak sedih yang disembunyikan dariku. Aku tahu dia tak gembira. Aku tahu dia tertekan. I just knew it and that's all. Kalaulah aku tahu buat dia bercerita... Ah, siapa aku untuk dia ceritakan..?

"Hai" yang tampak ringkas dan mudah selalunya bermaksud sesuatu yang lebih dari itu. Ianya sungguh rumit dan yang bisa menterjemahnya cuma aku. Tanpa bicara lebar, dari redup matanya dan senyum kakunya... nyata dia sembunyikan sesuatu.

No comments: