My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Tuesday, February 7, 2012

Mungkin Kerana

Kegagalan yang lepas mungkin buat aku jadi buta...

Menginginkan CINTA bukan lagi keutamaanku. Mungkin kerana hati ini telah beku. Kedinginan yang membaluti hati buat perassaan turut kaku.

Hadir CINTA tak pernah kusedar. Hanya tahu tatkala ianya telah pun beredar. Mungkin kerana kisah lalu telah buat aku butakan hatiku. Untuk CINTA.

Pencarian CINTA telah aku kuburkan. Di usia yang semakin lanjut, mencari redha Allah yang lebih utama. Mungkin kerana telah tertulis buatku menjalani hidup sendiri dan itu bukan pilihan.

Bukan belas yang aku harapkan tetapi kasih yang tulus yang boleh aku andalkan. Bukan kata-kata indah nan palsu aku perlukan tapi suara yang ikhlas buat menemani hari-hariku juga yang mendampingi lena tidurku. Bukan yang sempurna. Tak perlu yang punya harta berjuta. Tak semestinya yang kacak bergaya. Cuma yang sanggup menemaniku sepanjang usia. Memimpin aku ke jalan-Nya.

Mungkin kerana luka lama tak pernah sembuh. Mungkin kerana hatiku terlalu rapuh.

Andai ada yang punya penawar bagi merawat luka ini... yang mampu mengubati trauma hati...

No comments: