My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Saturday, December 3, 2011

Dan Bila Aku Jatuh Cinta pt. 2

Bila aku jatuh cinta, senyumku tak pernah lekang dibibir. Itu apa yang mereka kata padaku. Bila aku jatuh cinta, aku jadi cemburu. Itulah sikap buruk aku dan aku tahu itu. Tapi masih adakah insan yang sudi memberi cinta buatku? Masih adakah insan yang sanggup melayan kerenah manjaku? Aku tiada jawapan untuk itu.

Terkini, pintu hatiku seakan diketuk. Satu ketukannya berirama dan lembut manakala satu lagi ketukannya bisa merobohkan pintu hati. Aku jadi bingung. Entah ketukan itu sekadar menguji keutuhan pintu hatiku atau benar-benar mahu mencuri hati.


Untuk ketukan yang lembut dan berirama, aku sekadar menjawab dari dalam. Akan tetapi untuk ketukan yang kuat itu buat aku risau seandainya roboh pintu, dicuri dan disia-siakan begitu saja hatiku. Aku tak dapat meneka keikhlasan mereka. Seandainya ada manual cinta untuk kurujuk. Seandainya ada penggera yang mampu memberi amaran tentang si pencuri hati. Sudah pasti aku cuba cari.

Kiranya benar hatiku telah dicuri, ku harap ianya terjaga rapi sepertimana aku menjaganya selama ini.

Dan bila aku jatuh cinta...

No comments: