My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Monday, December 5, 2011

Tidak Keruan

Hati ini tidak keruan sejak bangun pagi. Otak tak berhenti berfikir. Jiwa kacau.
Aku tak mahu menyakiti hati sesiapa. Aku takut bila memikirkan apa yang bakal berlaku. Aku perlu bertindak cepat.

Ya, aku sukakan mereka. Tak tak mungkin untuk aku beri hati yang satu ini ke semua mereka. Kerja yang melambak masih terbiar di atas meja. Aku perlu cari penyelesaian bagi masalah hati ini segera supaya tak mengganggu kerja. Pening!!!

Selagi aku tak jumpa B, selagi itu aku tak tenang. Aku harus sahkan bahawa perasaanku tak benar. Tempoh perkenalan dengan B yang terlalu singkat buat aku kurang yakin dengan niatnya. A? Aku juga perlu sahkan kebenaran kata-katanya semalam. Walau kata-kata itu sering diucap tapi berlainan dari semalam. Kedengaran ikhlas.

Aku betul-betul perlukan nasihat sekarang. Mencintai lebih dari satu bukan kepakaranku dan keputusan yang bakal kuambil diharap terbaik untuk semua.

Aku yang tidak keruan...

No comments: