My photo
Sedang mencari tahu tentang kehidupan. Melalui hari-hari demi menimba pengalaman. Biar menjadi teladan dan pedoman...

Saturday, December 3, 2011

Hati Ini Hanya Untukku

Aku bukan Si Jelita. Aku juga bukan Si Kaya. Watakku kecil sekecil saga. Bukan biduanita yang layak dipuja. Bukan sesiapa kecuali aku. Tak pernah terlintas di minda menjadi tumpuan. Tak terniat di hati mencuri perhatian.

Dikurniakan sempurna sifat. Aku seperti mereka yang lain. Mahukan hidup tanpa diceroboh hak peribadi. Namun, acapkali ceritaku jadi bahan sensasi.

Aku cuma insan biasa yang senang dengan cara sendiri. Tidak banyak permintaan selain jangan diusik hal peribadi.

Aku boleh diajak berbual asal tidak melebihi batasan. Aku boleh diajak keluar asal bukan ke tempat yang tak sepatutnya. Aku juga tidak kisah mendengar andai ada yang ingin berkongsi cerita. Aku hanya insan biasa. Tiada yang istimewa.

Kuakui tidak mudah untuk mendekatiku. Bukan bermakna aku sombong mahupun bongkak. Cumanya aku takut. Pengalaman lali buat aku menjadi sangat berhati. Cerita bohong dijaja oleh mereka yang pernah bergelar teman. Aku dijadikan taruhan. Serik. Cukuplah dengan kenangan pahit itu.

Menangisi hari-hari lepas tak akan bisa mengubat luka di hati. Andai kurang sakitnya, parut masih jelas kelihatan. Berbekalkan pengalaman itu, aku nekad mengunci hatiku. Biarlah sepi. Biarlah sunyi. Takkan kubiar disakiti. Takkan kubiar menangis lagi.

No comments: